آشنایی با سامانه بهره برداری ویستا

با پايش مداوم دارايي ها در زمان بهره برداري امكان بروز حوادث ناشي از خرابي و صدمات زيست محيطي به حداقل رسيده و موجب رضايتمندي قانونگذاران خواهد شد. تا قبل از اين براي نگهداري اين گونه شركتها تنها از سيستمهاي CMMS (Computerized Maintenance Management System) استفاده مي شده، كه فوايد محدودي داشته است، در حاليكه يك سيستم مديريت جامع نگهداري همچون مديريت دارايي هاي فيزيكي مي بايست علاوه بر جنبه هاي عملكردي، همه جنبه هاي اقتصادي و تجاري شركت را در نظر بگيرد. مديريت دارايي هاي فيزيكي يك شيوه تلفيقي است كه موجب صرفه جويي قابل ملاحظه هزينه ها و بهبود عملكرد سرمايه مي شود.

 

سطوح مدیریت در سامانه بهره برداری ویستا

مدیریت کوتاه مدت (مدیریت بهره برداری)

                وظایف اصلی یک شركت صنعتي در کوتاه مدت عبارتست از بهره برداری و کنترل شركت در راستای امنیت و قابلیت اطمینان در تأمین نیاز مشتری

مدیریت ميان مدت (مدیریت نگهداري)

                مديريت ميان مدت دارايي ها چيزي جز نگهداري دارايي ها نيست.

مدیریت بلند مدت (برنامه ريزي استراتژيك)

                مديريت بلند مدت دارايي ها عبارتست از تبيين برنامه هاي توسعه و ارتقاء دارايي ها به گونه اي كه موجب تحقق اهداف عاليه صاحبان شركت گردد.

در سامانه بهره برداری ویستا به علت داینامیک بودن و انعطاف پذیری بسیار بالای سامانه کلیه اطلاعات پایه به صورت داینامیک تعریف و در اختیار کاربران قرار گرفته است.

 

تهیه نقشه رتبه بندی شبکه جمع آوری فاضلاب

در سامانه بهره برداری ویستا (دیده بان) که به صورت کشوری پیاده سازی شده است، می توان نقشه وضعیت شبکه جمع آوری فاضلاب را مشاهده نمود و با اشاره بر روی هر خط لوله امکان نمایش مستندات در سامانه وجود دارد.

تهیه تعداد عیوب شبکه جمع آوری فاضلاب یا شبکه توزیع و انتقال آب

در سامانه بر اساس آخرین گزارش های ویدئو متری می توان تعداد عیوب موجود در شبکه را به تفکیک شهرها و امورهای زیر مجموعه گزارش گیری نمود.

تهیه گزارش آخرین وضعیت شبکه بر اساس رتبه سازه ای و بهره برداری

در سامانه دیده بان امکان گزارش گیری آخرین وضعیت شبکه بر اساس رتبه سازه ای و بهره برداری موجود می باشد.

 

امکان نمایش مستندات ویدئو متری

در سامانه با اشاره بر روی هر خط لوله کلیه مستندات مربوط به آن خط در اختیار بهره بردار قرار می گیرد.

 

امکان صدور دستور کار به صورت آنلاین

 (دوره ای یا خرابی)

در سامانه کلیه دستور کارها به صورت آنلاین در اختیار کاربران قرار می گیرد و همچنین سامانه قابلیت فعالیت به صورت آفلاین را دارد.

قابلیت دریافت کلیه فرآیند عملیاتی بر روی یک تجهیز و پیگیری عملکرد

در هر بخش از سامانه با اشاره بر روی یک کد منهول یا خط لوله امکان مشاهده کلیه گردش کارها و مستندات آن تجهیز برای کاربر نمایش داده می شود.

 

ارزیابی عملکرد و تعهد در امور ها و شهرهای زیر مجموعه

در سامانه بخش عملکرد و تعهد موجود می باشد که ستاد به عنوان دستگاه نظارتی تعهد های هر یک از مناطق و شهرهای زیر مجموعه را در سامانه به صورت سه ماهه وارد کرده و این تعهد برای دستگاه نظارت قابل کنترل و پیگیری است

ارزیابی آخرین وضعیت تجهیزات بر اساس پیمایش و بازدید و مانور

در توسعه سامانه به دلیل بر خط بودن اطلاعات مدیران سیستم می توان در لحظه بر اساس آخرین پایش انجام شده وضعیت کلیه تجهیزات خود را بررسی نمایند.